Lancering goudeerlijk.be


Netwerk Bewust Verbruiken, Ecolife en CATAPA lanceerden goudeerlijk.be,  de gloednieuwe website van de drie jaar durende campagne: GOUD:EERLIJK? De campagne is hoofdzakelijk gericht op het sensibiliseren van consumenten in het Noorden over de impact van goudontginning in het Zuiden.

Het logo verwijst naar de negatieve effecten van goudontginning, waarbij de gouden medaille alle mogelijke goudproducten symboliseert, het bloed naar geweld en vervuiling die met goudontginning gepaard gaat refereert en het Incabeeldje naar de inheemse volkeren die vaak het slachtoffer hiervan zijn.

De site geeft een goed overzicht van de veelzijdige problematiek die de goudmijnbouw met zich meebrengt, gespijsd met voorbeelden, cases, artikels, links, alternatieve mogelijkheden… Via dit communicatiemiddel word je op de hoogte gehouden van veranderingen in de wereld mbt meer duurzame investeringen en initiatieven, alternatieven, certificering, recyclage, urban mining, …en nog veel meer!